VIII edycja

POLISHOPA 2021

POLISHOPA 2021 odbyła się w dniach 20-21 września 2021 roku w formule hybrydowej. Składała się z dwóch dni konferencyjnych i dodatkowego wydarzenia POLISHOPA Local.

W konferencji wzięło udział ponad 150 uczestników z kraju i ze świata – fanów metodyki design thinking, service design, employer branding, UX czy innowacji. Wśród nich byli przedstawiciele dużych firm, projektanci, naukowcy, przedsiębiorcy czy innowatorzy. W trakcie edycji 2021 swoje prelekcje wygłosili przedstawiciele organizacji tj.: Symetria, Santander, Morele, Socjomania. Uczestnicy mieli też szansę wziąć udział w moderowanym networkingu – POLISHOPA On-line Business Match, w którym uczestniczyli przedsiębiorcy z Polski i świata.

25 listopada w Bydgoszczy odbyła się POLISHOPA Local – wydarzenie dla fascynatów projektowania produktów i usług. W trakcie eventu zainteresowani poznali sekrety metodyki design thinking oraz case-study ogrodu zimowego – Olivia Garden.

LINE UP edycji 2021

  • Monika Banach Symetria
  • Dawid LachSantander Bank Polska
  • Artur UrbańskiHYCOM
  • Katarzyna SzczesnaDesign Mentorship
  • Przemysław MroczekSeniorapp.pl
  • Stefan Buttigieg
  • Katarzyna MłynarczykSocjomania
  • Tomasz ŻmudaMORELE
  • Karen HoldThe Design Gym

VII edycja

POLISHOPA 2020

POLISHOPA 2020 odbyła się w dniach 21-22 września 2020 roku w formule online. Składała się z dwóch dni konferencyjnych.

W konferencji wzięło udział ponad 150 uczestników z kraju i ze świata – fanów metodyki design thinking, service design, employer branding, UX czy innowacji. Wśród nich byli przedstawiciele dużych firm, projektanci, naukowcy, przedsiębiorcy czy innowatorzy. W trakcie edycji 2020 swoje prelekcje wygłosili przedstawiciele organizacji tj.: Philips, Accor, PLAY, OLX, Symetria, EY. Uczestnicy mieli też szansę wziąć udział w moderowanym networkingu – POLISHOPA On-line Business Match, w którym uczestniczyli przedsiębiorcy z Polski i świata.

Zwycięzcami corocznego konkursu POLISHOPA HONEYCOMB AWARD 2020, w ramach którego wybrano najlepsze polskie projekty związane z wykorzystaniem metodyki design thinking, zostali:
BIZNES: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania za: „Mobilna i stacjonarna sieć sensoryczna ze stacją bazową i plombą elektroniczną”
EDUKACJA: Liceum Akademickiego Da Vinci w Poznaniu za: „Program nauczania współpracy projektowej metodą design thinking w klasie o profilu design thinking w Liceum Akademickim Da Vinci w Poznaniu”.

LINE UP edycji 2020

  • Mariana MachadoAccor, Francja
  • Radosław RatajczakSHOPA, Polska
  • Maja GojtowskaPolska
  • Bartek LechowskiPLAY, Polska
  • Magdalena SkotarekOLX
  • Anna Padewska PPNT, Polska
  • Adam RadziszewskiStany Zjednoczone
  • Monika BanachSymetria, Polska
  • Wojtek KutyłaPolska/Wielka Brytania
  • Justyna SzumińskaKamikaze Digital, Polska
  • Jakub LegatEY, Polska
  • Seweryn Rudnickihearts & heads, Polska
  • Mateusz OjdowskiMovade, Polska
  • Vijay ChakravarthyPhilips, Stany Zjednoczone

VI edycja

POLISHOPA 2019

POLISHOPA 2019 odbyła się w dniach 3-6 czerwca 2019r. w samym centrum Bydgoszczy. Wydarzenie tradycyjnie składało się z części konferencyjnej – REVOLUTION DAY, INNOVATION DAY oraz warsztatów CHALLENGE DAYS.

W konferencji wzięło udział ponad 250 uczestników z kraju i ze świata – fanów metodyki design thinking, service design, innowacji. Wśród nich byli przedstawiciele dużych firm, projektanci, naukowcy, przedsiębiorcy czy innowatorzy. W trakcie edycji 2019 swoje prelekcje wygłosili przedstawiciele organizacji tj.: Johnson & Johnson, Allegro, Board of Innovation, McKinsey & Company, Allegro, Symetria, Socjomania. Wiemy, jak ważny jest networking i integracja, dlatego goście konferencji mieli szansę uczestniczyć w Design Thinking Business Mixer.

4-5 czerwca odbyły się warsztaty Challenge Days. W ich trakcie uczestnicy zmierzyli się z realnym problemem od partnera warsztatów – Alior Bank. Nad przebiegiem Challenge Days czuwał zespół mentorów z SHOPA.

Zwycięzcami corocznego konkursu POLISHOPA HONEYCOMB AWARD 2019, w ramach którego wybrano najlepsze polskie projekty związane z wykorzystaniem metodyki design thinking, zostali:
BIZNES: OLX Polska oraz Very Human Services za OLX Praca. Poznaj swojego pracownika
PROJEKT SPOŁECZNY: Nobo Design za Snailhome
EDUKACJA: Volkswagen Poznań

LINE UP edycji 2019

  • Adrian Chernoff Johnson & Johnson, Stany Zjednoczone
  • Radosław RatajczakSHOPA, Polska
  • Andrzej Pyra, Jakub TyczyńskiSantander Bank Polska, Polska
  • Piotr ChojnackiAllegro, Polska
  • Agnieszka MrózService Sandbox
  • Renata Kinde-CzyżMetro Properties, Polska
  • Mike PinderBoard of Innovation, Belgia
  • Tey BannermanMcKinsey & Company, Wlk. Brytania
  • Olga BańkaMotorola Solutions Systems, Polska
  • Piotr NejmanDirect People, Polska
  • Silke BochatNiemcy
  • Piotr SałataSymetria, Polska
  • Marcin OsmanPolska
  • Dymitr RomanowskiTHE STORY, Rosja/ Polska
  • Martyna Tarnawska & Katarzyna MłynarczykSOCJOMANIA
  • Marcin Łaziński & Paulina PlewczyńskamBank

V edycja

POLISHOPA 2018

POLISHOPA 2018 odbyła się w dniach 4-5 czerwca 2018 r., ponownie w Opera Nova w Bydgoszczy.
Całość składała się tradycyjnie z 3 części – REVOLUTION DAY, INNOVATION DAY oraz dwóch dni warsztatów CHALLENGE DAYS. W konferencji wzięło udział ponad 250 uczestników z kraju i ze świata – pasjonatów metodyk human centred design tj. service design czy design thinking, przedstawicieli biznesu oraz nauki. Była to okazja do poznania najlepszych osób w branży, świetnego networkingu i zdobycia nowych doświadczeń. Swoje prelekcje wygłosili przedstawicieli organizacji tj.: Viessman, iTaxi, Deloitte Digital, Allianz, ZYLIA, BMW DesignWorks.

Zwycięzcami corocznego konkursu POLISHOPA HONEYCOMB AWARD 2018, w ramach którego wybrano najlepsze polskie projekty związane z wykorzystaniem metodyki design thinking, zostali:
EDUKACJA: REHAU Polska za DDD – Dancing Design Doing
PROJEKT SPOŁECZNY: Opus B Brand Design za projekt Slow
BIZNES: ZYLIA SP. Z O.O. za ZYLIA Portable Recording Studio

LINE UP edycji 2018

  • Ferdy GilsingBMW Group Designworks
  • Mito MiheličViessmann
  • Andrei CarceaStudio kort
  • Jiaojiao XuThe Techno Creatives
  • Lech Kaniuk iTaxi.pl
  • Sergio EstellaVizzuality
  • Min Basadur
  • Andrzej WoynarowskiDeloitte Digital PL
  • Anna CzerwoniecZylia
  • Joanna BociągBranch Brothers
  • Sandra Subel
  • Dorota Żurkowska, Maciej Sobolewski Bobby Burger
  • Mariusz SzymańskiExofin
  • Kamil Kozieł PrezArt
  • Mikolaj WinkielBrand24
  • Bartosz LedzionEGO EVALUATION
  • Katarzyna Tereszkiewicz, Katarzyna KończalAllianz & Greenhat

POLISHOPA 2017

IV edycja

  • Jason Grantuxcoach.me
  • Joanna ParlińskaHewlett-Packard
  • Radosław RatajczakSHOPA
  • Henryk StawickiDesign Strategy Pilot
  • Michał MazurTrend Nomad
  • Magdalena MackoBank Millenium
  • Wojciech ŁawniczakService Design Polska
  • Edyta PaulREHAU
  • Maja Krajewska, Michał WesołowskiIKEA
  • Wiesław KoteckiDeloitte Digital CE
  • Stephan Matzdorf & Lukas StadelmannRethink Innovation
  • Agnieszka MrózLogisfera Nova
  • Petros Psyllos
  • Elżbieta Żórawska-GałuszkaPwC
  • Mateusz GóraFundacja na Rzecz Inteligentnego Rozwoju
  • Grzegorz BrolVivid Games
  • Dawn Ahukanna & Ashley BrimstedIBM

POLISHOPA 2016

III edycja

POLISHOPA 2016 Design Thinking Conference Bydgoszcz 2016 (22-25 czerwca 2016 r.).

REVOLUTION DAY
Poruszyliśmy ludzi! Chcieliśmy zrewolucjonizować ich podejście do pracy, działania i myślenia. Pokazaliśmy, że można inaczej, że można dokonać i zmienić wszystko. Niezależnie od stopnia wtajemniczenia, ponieważ tematyka wykładów była dostosowana zarówno dla początkujących jak i tych bardziej zaawansowanych design thinkerów. O rewolucji przez design thinking mówili m.in. Federico Lozan, Marcin Piotrowski (Play) czy Beverly Ingle
INNOVATION DAY
Po pierwszej dawce rzetelnej wiedzy na temat podstaw design thinking, przyszedł czas pokazać, co tak odkrywczego jest w samej metodyce. Sprawdziliśmy, co może ona zmienić na wielu płaszczyznach życia, czy jest to swego rodzaju odkrycie, innowacja? A jeśli tak to jak ją wdrażać? Komu już pomogła? O tym mówili m.in. Tomasz Zaboklicki (PESA Bydgoszcz S.A.) czy Iwona Szatkowska.
CHALLENGE DAYS
Wyzwanie dla tych, którzy wręcz nie mogą się doczekać, by osobiście zmierzyć się z tematem DTw praktyce. Zainteresowani pracowali pod okiem specjalistów, którzy swoje życie zawodowe poświęcili metodyce i zagadnieniom projektowym. W edycji 2016, w warsztatach wzięło udział 25 osób.

Wpis na blogu.

POLISHOPA 2015

II edycja

POLISHOPA 2015 była inicjatywą SHOPA Design Thinking Workspace we współpracy ze Stowarzyszeniem Top 500 Innovators, Service Design Polska, DT4U – Politechniką Łódzką, Bydgoską Agencją Rozwoju Regionalnego oraz innych ośrodków design thinking z Europy.
Odbyła się w dniach 9-10 czerwca 2015 r. w bydgoskiej Operze Nova.
W 2015 roku, po raz pierwszy w Polsce, chcieliśmy połączyć cztery oblicza design thinking w panelach tematycznych:

DESIGN THINKING
skupiający praktyków DT, którzy opowiedzą o projektowaniu innowacyjnych produktów, o samej istocie metodologii i osobistych odczuciach związanych z praktykowaniem design thinking w codziennej pracy

DESIGN THINKING W BIZNESIE
dotyczący design thinking w ujęciu biznesowym, traktujący o współpracy z przedsiębiorstwami i klientami komercyjnymi, zaprezentowane zostaną wybrane, ciekawe projekty, a także ich zaskakujące efekty.

POLISHOPA 2014

I edycja

Pierwsza POLISHOPA 2014 odbyła się 16 czerwca 2014 roku i była jednocześnie pierwszą w Polsce konferencją dedykowaną Design Thinking oraz Service Design Thinking – metodzie projektowania innowacyjnych produktów i usług. Zgromadziła zainteresowanych z całej Polski (przedsiębiorców, naukowców i studentów) oraz wyjątkowych prelegentów, w tym także gości z zagranicznych ośrodków partnerskich. Swoje prezentacje wygłosili m.in. Tomasz Zaboklicki (PESA S.A.), Axel Menning (Hasso-Platner Institute, Poczdam, Niemcy), Maria Solovjew i Heikki Sjoman (Design Factory, Aalto University, Espoo, Finlandia).

Bądź na bieżąco z informacjami!

Newsletter

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK